Coworking för handeln

25 september 2018

FOMO är namnet på en ny shoppingupplevelse i Mölndal Galleria som invigdes i sin helhet den 27 september. Pop up-butiken FOMO kommer att erbjuda varor i en mängd olika kategorier, med fokus på varumärken som är svåra att hitta i Sverige. Butiken är som ett mikrovaruhus, med ett brett utbud av kläder, accessoarer, skor, smycken, heminredning, konst, hantverk, med mera.

FOMO.jpg
Bild: Brandspots

Mölndal Galleria har utvecklats som en naturlig del av Mölndals innerstad och slog upp portarna den 27 september. Med butiker, caféer och restauranger i centralt läge är Mölndal Galleria nu ett lättillgängligt och trivsamt stadsdelscentrum som möter människors vardagsbehov av shopping och service.

FOMO, vars namn är en förkortning av ”fear of missing out” (ung. rädslan att gå miste om något), kommer att presentera nya produkter under hela kalenderåret. Tanken är att varje gång kunderna besöker butiken får de se, lukta eller smaka på något nytt.

 – FOMO vill berika shoppingupplevelsen på ett sätt som känns innovativt. Det blir ett spännande komplement till vårt utbud. Det urbana läget och den moderna designen gör Mölndal Galleria till en lämplig miljö för varumärken som vill öka varumärkeskännedom och skapa märkeslojalitet, säger Magnus Bergman, projektutvecklingschef på Citycon.


FOMO erbjuder bekvämlighet för företag genom att tillhandahålla en komplett lösning med både handelsyta och betalningstjänster, sk Retail-as-a-Service (RAAS). I FOMO får företag tillgång en miljö där de kan testa eller lansera nya produkter och tjänster utan att ta en stor risk.

– FOMO-konceptet kan beskrivas som ett coworking-koncept, liknande amerikanska WeWork, fast för detaljhandeln. FOMO undanröjer hindren för internationella varumärken att ta sig in på en ny marknad, säger Ilona Taillade, vd på Brandspots och konceptets grundare.

FOMO är en 12-månaders pop up-butik. Den 11 oktober är den officiella invigningen av den nya butiken. Redan den 27 september, samma dag som gallerian invigs, kan kunderna få en smygtitt på den nya butiken. 

Om Mölndal Galleria

Mölndal Galleria är ett lättillgängligt och trivsamt stadsdelscentrum som möter människors vardagsbehov av shopping och service. Med 65 butiker, caféer och restauranger i centralt läge är Mölndal Galleria en naturlig del av Mölndals innerstad. Gallerian finns intill Knutpunkt Mölndalsbro, Västtrafiks resecentrum, där tåg, bussar och spårvagnar stannar på väg till och från hela Göteborgsregionen. Den 27 september invigdes den nya gallerian.


Pernilla Krantz

Redaktionschef

Följ artikelämnen

Välj de ämnen som du är intresserad av så kommer vi att meddela dig när vi publicerar någonting nytt.