Världsstjärnans märke öppnar nytt i Göteborg

25 oktober 2024

Det snabbväxande och globala varumärket SKIMS, grundat av Kim Kardashian och svenskfödde Jens Grede, expanderar nu till Sverige. SKIMS etablerar sina två första butiker på Nordiska Kompaniet i Göteborg respektive Stockholm vilket markerar SKIMS första fysiska närvaro på den svenska marknaden och ett viktigt steg i varumärkets internationella expansion.

Bild: Rami Hanna
Bild: Rami Hanna

Sedan starten 2019 har SKIMS revolutionerat modebranschen med “solution wear” som inkluderar underkläder, shapewear och loungewear för alla kroppstyper. Varumärket erbjuder storlekar från XXS till 5XL i upp till 15 olika nyanser. Produkterna kombinerar komfort och prestanda med innovativa material, från sömlösa BH:ar och viktlösa underkläder till shapewear som anpassar sig efter kroppen. Den 24 oktober introduceras SKIMS bästsäljande produkter på Nordiska Kompaniet med populära kollektioner som Fits Everybody, Seamless Sculpt, Cotton Rib och Cotton Jersey.

– Den svenska marknaden är en naturlig expansion för oss. Svenska konsumenter är medvetna och ställer höga krav på kvalitet vilket stämmer väl överens med våra värderingar. NK har sedan länge varit en stark plattform för internationella varumärken som vill nå den svenska publiken, och vi ser fram emot att erbjuda vårt sortiment här och ser även stora möjligheter att växa vidare i hela Norden, säger Jens Grede, medgrundare och vd, SKIMS.

SKIMS har snabbt etablerat sig som ett ledande varumärke globalt och har rankats som ett av de hundra mest inflytelserika företagen av Time Magazine både 2022 och 2023. SKIMS har samarbetat med andra framgångsrika varumärken såsom NBA, Swarovski och Fendi.

–  När vi startade SKIMS var det viktigt för mig att skapa produkter som ger människor kraften att känna sig som sitt bästa jag, och erbjuda ett brett utbud av storlekar och nyanser som ger både komfort och självförtroende. Att kunna ta SKIMS till Sverige är ett speciellt ögonblick för oss, och jag ser fram emot att våra svenska kunder ska få uppleva vad SKIMS handlar om, säger Kim Kardashian, medgrundare och Chief Creative Officer, SKIMS.

SKIMS säljs från och med den 24 oktober på Nordiska Kompaniet i både Stockholm (plan 1) och Göteborg (Lingerie, plan 2), och kommer initialt erbjuda damkollektioner.

– Vi är väldigt stolta över att vara först i Norden med att få introducera ett internationellt och exklusivt varumärke som SKIMS på NK Stockholm och Göteborg samt online. Att starka varumärken väljer NK för att introducera sig på den svenska marknaden ser vi som ett fint kvitto på att vi är ett varuhus i världsklass. Med detta fortsätter vi att positionera oss som en självklar och attraktiv destination inom mode och livsstil och här ska man alltid kunna hitta det absolut bästa sortimentet. Med SKIMS lansering stärker vi nu ytterligare vårt erbjudande, säger Henrik Lilja, vd Nordiska Kompaniet.

Pernilla Gilbert

Kommunikatör

Följ artikelämnen

Välj de ämnen som du är intresserad av så kommer vi att meddela dig när vi publicerar någonting nytt.