"Den stora osäkerheten"
18 april 2023
Vi lever i en tid där vi hela tiden får clickbaitbaserad information i ansiktet- det går inte många timmar innan vi får en ny indikation om vartåt det går – det ska upp, eller ner – eller kanske åt sidan, eller åt samma håll samtidigt. Det finns ett skäl till att vår tid kallas för Den Stora Osäkerheten – kort sagt; Det kan helt enkelt gå hur som helst! Men de är inte sant – forskningen visar annat, menar Magnus Ohlsson på Retailomania.
Nu kommer snart kvartalssiffrorna från e-handelsföretagen som troligtvis kommer vara mer ansträngda än vid samma tid förra året och vissa av dem kan man se mellan fingrarna med, andra inte. Jag tror till exempel på Lyko som affärsutvecklat och kan drabbas av “Läppstickseffekten” samtidigt som Bygg Hemma Group är dokumenterat uselt positionerat ur alla upptänkliga perspektiv.
Men detta är bara spekulationer i all enkelhet – låt oss bena ut hur de som egentligen vet något ser på vår tid...
Läs hela krönikan här