Högklassig service lockar

5 april 2021

På Cecil Coworking värderar man servicen högt och liknar anläggningen vid ett hotell. Här ska du kunna fokusera på att jobba och utveckla din verksamhet, resten överlåter du till Cecils personal. – Du ska inte behöva tänka på något praktiskt, vi har tänkt åt dig, säger Cecilia Sterner, Community Manager på Cecil Coworking.

Bilder: Hufvudstaden

Cecil Coworking är ett relativt nystartat dotterbolag till fastighetsbolaget Hufvudstaden, som såg ett behov och en möjlighet att bredda kontorserbjudandet för såväl nuvarande hyresgäster som kommande. Med alla förändringar som ständigt sker i samhället såg man att det fattades ett coworking i portföljen, och så föddes Cecil Coworking som huserar i den vackra Bibliotekstan i Stockholm city. 

Vi är tre stycken som just nu jobbar heltid på Cecil och alla kommer från hotellbranschen, vi har servicen i ryggraden.  

– Vid en större ombyggnation uppstod en lämplig ledig lokal i bra läge, vilket gjorde att vi tog chansen att starta ett eget coworking. Det var en väl utarbetad tanke som äntligen blev av, säger Cecilia Sterner, Community Manager på Cecil Coworking. 

med servicen i ryggraden

Anläggningen spänner över totalt 3 200 kvadratmeter fördelat över två våningsplan. Här kan man hyra allt från ett eget kontor för upp till 18 personer, ett eget skrivbord till ett loungemedlemskap där man för dagen placerar sig där det passar bäst. Men gemensamt för alla medlemskap är den högklassiga servicen.

– Vi brukar säga att servicen hos oss är till för att du ska får mer tid till att göra det som du är bäst på. Vi kan kan hjälpa till med allt som underlättar din vardag, det kan vara allt från att slänga emballage och fixa utskrifter, till att köpa fikabröd och fixa med din kemtvätt.

För att möjliggöra en så hög servicegrad rekryterades medarbetare från hotellbranschen. Man vill förmedla en premiumkänsla och alla medlemmarna ska känna att detta är något alldeles extra. 

– Vi är tre stycken som just nu jobbar heltid på Cecil och alla kommer från hotellbranschen, vi har servicen i ryggraden. Här ska man känna att vi har koll på detaljerna och kan förutse vad du vill ha och behöver, innan du själv gör det. Service är något som inte ska synas, det ska kännas och du ska inte behöva tänka på något praktiskt, vi har tänkt åt dig. Vi ligger steget före helt enkelt, säger Cecilia Sterner. 

Fyller ett hål på marknaden

Bakgrunden till idén med ett coworking med hotellkänsla var att man ansåg att det var något som saknades på marknaden. Många coworkinganläggningar håller idag en hög servicenivå men här ville man ta det snäppet högre, och det är något som visat sig vara uppskattat bland medlemmarna. 

– De som sitter hos oss idag säger att de får en “röda mattan”-känsla hos oss, många har också beskrivit stämningen som väldigt familjär. Vi är inte så stora, vi kommer ha max 300 medlemmar och vi har sagt att vi ska kunna alla medlemmars namn, och verkligen lära känna personerna. Det är också en form av service, den blir personlig men inte privat. Som exempel uppmärksammades våra kvinnliga medlemmar med en liten hälsning och gåva på Internationella Kvinnodagen och när min kollega såg att en medlem hade namnsdag fick han en liten gratulation. Man ska känna att detta är som en andra familj.

Servicen ingår i alla medlemskap, oavsett vilket man väljer. Detta för att kunna möta de behov som medlemmarna har, vare sig man är ett stort eller litet företag. 

–  Vi tror på att erbjuda allt, oavsett medlemskap. Som företag har man olika förutsättningar och behov med var du ska sitta och arbeta, men du har samma behov av kringservice. Är du ett företag som kanske kör mer soffmöten eller flexibla arbetsplatser så ska ju inte du få mindre service än någon som hyr ett kontor för 4 personer. Vi är en premiumprodukt för alla våra medlemmar, säger Cecilia Sterner. 

Välkomnar alla

Cecil Coworking riktar sig inte till några speciella branscher utan här är alla välkomna. Den gemensamma röda tråden bland medlemmarna på plats är att man uppskattar Cecils läge i Bibliotekstan, designen och den höga servicen. 

– Våra medlemmar vill ha en representativ miljö, både att själva jobba i och för att bjuda kunder till. Oavsett vilken tid på dygnet du är här finns samma premiumkänsla, du kan lita på att lokalerna liksom personalen levererar det bästa möjliga.

Man tittar även på att utveckla servicen ännu mer i framtiden och den kan komma att variera beroende på de behov som finns. 

– Vår service utgår från vilka som är på plats, vilka behov medlemmarna har och vilka intressen som finns. Servicen kommer alltid vara hög men den kommer att utvecklas och bytas ut vad gäller utbud och typ av service. Vi försöker anpassa den efter våra medlemmar och för att lyckas med det behöver vi lägga tid och engagemang på att lära känna varandra, avslutar Cecilia Sterner.

Pernilla Krantz

Redaktionschef

Följ artikelämnen

Välj de ämnen som du är intresserad av så kommer vi att meddela dig när vi publicerar någonting nytt.