Nytt coworkingkoncept med IKEA

27 maj 2022

Den 7 juni öppnar Hej!Workshop, ett nytt coworkingkoncept på 700 kvadratmeter i Kungens Kurva Shoppingcenter. Det är ett samarbete mellan IKEA för Företag och Kungens Kurvas Shoppingcenter för att erbjuda ett prisvärt och flexibelt alternativ till arbetsplatsen eller hemmakontoret.

Hur människor arbetar och vill arbeta har förändrats drastiskt i samband med pandemin där det numera finns en önskan om att kombinera det bästa med att jobba från kontoret respektive hemifrån. Hej!Workshop syftar till att möta dessa nya behov och önskemål.

- Tillsammans med IKEA vill vi skapa tillgängliga och inspirerande arbetsplatser där lokalt entreprenörskap och näringsliv knyts samman för att utvecklas och växa. Vi vill också erbjuda ett alternativ till att jobba hemifrån eller att pendla till kontoret och på så sätt förenkla vardagen och skapa en bättre balans mellan arbete och fritid för våra besökare, säger Memo Hussein, Marknadschef på Kungens Kurva Shoppingcenter i en kommentar.

Tillsammans med IKEA vill vi skapa tillgängliga och inspirerande arbetsplatser där lokalt entreprenörskap och näringsliv knyts samman för att utvecklas och växa.

Hej!Workshop bygger på en prisvärd och flexibel prissättning där besökare kan boka in sig från en kort stund till en hel månad. På så sätt finns det något för alla – allt från frilansaren eller företaget som behöver ett smidigt alternativ till kontoret, till shopparen eller den förbipasserande som behöver en plats för att jobba en kort stund. Tanken om en mötesplats har varit viktig i projektet och namnet ”workshop” bygger på idén om en informell arbetsplats fylld av kreativitet där man kan arbeta och lära tillsammans.


Konceptet är skapat och designat tillsammans med IKEA, som har stått för all inredning. Lokalerna är utformade för att passa olika arbetssätt genom att kombinera traditionella mötesrum och arbetsplatser med mer avslappnade gemensamhetsytor där man kan nätverka, bli inspirerad och få ny energi.

- Med Hej!Workshop har vi strävat efter att ta fram ett koncept som är både hållbart och hälsosamt. Med utgångspunkt i IKEA:s designprinciper för att förbättra människors liv är lokalerna utformade för att vara praktiska, såväl som lekfulla och inspirerande, säger Linton Scarborough, Market Manager på IKEA Kungens Kurva.


Pernilla Krantz

Redaktionschef

Följ artikelämnen

Välj de ämnen som du är intresserad av så kommer vi att meddela dig när vi publicerar någonting nytt.